Foreigner nak masuk rumah

                                              Assamualaikum n hai *lambai tgn

Lamanya tak tulis blog since masuk sem..bkn sem ni tapi raseny dah berbulan bulan lamanyalah tak hapdate sunyi sippi sippi je blog ni *dah la follower pun ciput =(..sejujur jujurny saya disini menyatakn saya sebenar nye tidak lah berapa suka menaip cerita cerita saya sebab kerana cause dengan satu sebab saya malas nak share sebab *eh byk plak sebabnya

                                   Aku tak suka mngadap dpn laptop
                                   Hanya kerana menulis blog,dengan posture
                                   Bdn y slah dan line tenet slow ciput ibarat
                                   Kura2 mencri makanan *hiperbola

TAPI.. masa kat library hari ni aku jumpa something yang baru..(sebab line wifi kat library user friendly so nak menjimatkan data pkailah wifi nak downlod apps =)). iaitu satu application di mna cik geehah xperlu lagi mengadap depan laptop iaitu, applikasi Blogger, (blh download kat Playstore,App store ) aku ase blogger yang popular tu or other blogger dah lama dah taw psl benda ni kot kot aku y lmbt...x up to date sgt..

Okeyh tutup cter tu... hurmm aku mengalami mslh y serius setelah mendapat thu y ada foreigner nk msuk umah.. =( ..bkn tak suka tpi sedikit risau lebih2 lagi ku dpt thu y dia ni tak boleh berbahasa melayu qnd belajar sendiri kat rumah tanpa pergi kelas pun..dan masa datang umah pun *sumber housemates aku sbb ms dia datang aku pi kelas..dia nak makesure rumah tu bersih.. patutla balik umah dekat toilet tu bersih semacam je..dia nak masak sendiri sbb dia tak boleh merasa makanan di sini *tekak bukan melayu kn... smpai ak berdoa biarla dy xjadi masuk klo masuk pun dia tak ganggu aku n just make her own life...tak pyh nk sshkn hidup orang.
*bad expected

One more thing is she cant speak malay,, oh no she've been here 3 years why not to try speak malay.. bkn aku tak suke nak berbahasa inggeris tapi at least klo nak hidup kat negara org, interest sikit nk bljr bahasa dorang kn... lg pun bhsa ibunda kite perlu dimartabatkn

Hopefully bila dia dah secara sah masuk rumah ni dengan harapan dia tak menganggu gugat keamanan yang dikecapi oleh kami serumah selama ini..

                                          Okeyh da..ada benda nak buat

                                           Assalamulaikum n bui2 =)

Comments

Popular Posts