Akibat tiada kesopanan



 Assalamualaikum and hi


Hampir hampir terlupa aku ada blog...sebab terlupa datangnya daripada line wifi kat rumah teramatlah slow motionnye sampai aku boleh termiss nak type entry baru time cuti sem..sebab line wifi kat rumah dah terhabis limit sebab first2 sampai rumah aku layan drama korea kat maadu.com...aku ingat ok je bila nengoknya..alang2 nak hilangkan boring bila terperap lam rumah tapi dia "makan" limit wifi....urggghh sakitnya hati bila tak dapat nak online bila line internet slow macam kura-kura tuhh...dan sampai ke hari ni la aku boleh lah nak type entry baru..(diharapkan) itupun sebab aku masih free tanpa assignment minggu first sem 2 ni..next week n so on memang padat la jadual aku akan dengan assignment..quiz2..lab report...mini project bagai tuh....(hidup bakal engineer!!!!!).

Cuti semester satu lepas pun tak adalah dapat nak pegi vacation sangat...hanya terperap di rumah tak pun tolong umi kat kedai dia...jalan-jalan di sekitar Kota Bharu dan berkumpul bersama famili tercinta dah cukup memandai bagi aku...paling tidak pun satu hari tu ade jugak pegi Kuala Terengganu tu pun sebab pegi kenduri kahwin kat sana lepas pegi kenduri pegi Pantai Batu Burok....(tak pelah tapi puas hati jugak) ....tak pun belajar bawak kete (dah lama tak bawak) diharapkan dapat drive kete dah untuk semester depan kat sini..aminn..tu jela cerita cuti sem kite..tak banyak mana punn...


 layan gambar kejap =)





















 Masa kejap je berlalu..tengok-tengok dah balik Perlis da..tak terasa pun cuti sem tu..tak rasa cuti sebulan pun..rasa macam cuti 2 minggu je..=(....sabo jela kan...rase betul2 shock sampai kat sini sebab sampai2 Wang Ulu...ada blok kena kosongkan..ada student2 kena pindah btw Alhamdulillah nasib baik tak kena pindah pun cuma dapat roomate baru je dari Sabahan....=)...kesian pulak tengok kawan2 kena pindah kan barang..paling serba salah nak pindah ke rumah sebelah..hurmmm...nak dijadikan cerita pindah randah ni..suatu petang ni aku nak ke rumah kawan aku,Erima...si Erima ajak aku dengan kawan aku sorang lagi ni,Zana datang ke rumah dia sebab dia bawa makanan yang dia masak..so pada petang tu konon2 nya dengan berseluar petak petak pink..sweater kaler kelabu..dengan pakai tudung instant pegi la rumah si Erima ni...sebelum pegi rumah dia tu..aku ade text dia..dia bagitaw dia pindah rumah sebelah...tapi aku memang betul2 lupa dah...sampai je rumah dia aku ketuk2 pintu..tak de sape pun nak bagi respon..last-last aku bukak je pintunya tanpa tuan rumah yang membukanya (nampak tak di situ biadap nya aku)...dan aku pun mengucapkan "Assalamualaikummm".....aku tunguu dekat bape saat jugak lah nak tunggu tuan rumah kuar...tapiiiiiii tappiiii tappppiiiiii........keluar lah seorang Indian girl dengan matanya berkelip tak perlu kata apa-apa.....(malunyaaa...rasa nak tutup muka ni ngan baldi pun ada) aku pun terkeduuu...nasib baik si Zana cakap "sorry" kat dia.....haiyooooooo...tapi nak rasa tergelak pom ade....so the moral of story mory ini...jangan bukak pintu rumah orang lain selagi tuan rumah tu tak bukak lagi..even rumah tu tak berkunci pun.....




entry kali ni pendek je..
esok ade kelas...



Assalamualaikum
and
bui-bui
=)




Comments

Popular Posts