Langkawi trip with friends

                  Assalamualaikum

Hai!!!! Im back huhu.. Im trying to install blogger application in my iphone so that i dont rely on the laptop to write the story too much!! I hope its sastify me to use and i can write everywhere!!!! Hihi sory english broken here i've been not use the english language for a long time... 

Ok tak nak rojakkan sangat bahasa so kite buat perenggan lain hokeyh?? Aku lupa bila tarikh aku pergi langkawi tu.. Ni dah msuk minggu kelima dalam semester lima.. Dalam awal bulan 9 aku pergi masa mnggu first dalam semester kelima camtu.. Kepergian ku ke Langkawi adalah tak dirancang dengan betul.. Tapi niatku untuk ke Langkawi semasa belajar di sini memang ada (gila kau tak pergi Langkawi masa kau belajar kat Perlis nih.. Rase macam tak sah tahu tak??) btw nanti orang dok tanya2 pulak "nape tak pi langkawi time belajar kat Perlis tuh" ( ini benda yang kita tak nak dengar) so i take that chance to go just TWO DAYS!!!!! Ya..Saya ulang just TWO DAYS (alah jarak sejengkal je dari Perlis tu *sambil flip shawl). 

 
                         
Kenapa aku kata petikan di atas adalah tak dirancang?? Sebabnya ini punya citer.. Qila ,merangkap classmate aku tanya soklan camni je "nak tak pi Langkawi??" Aku just cakap macam tak berapa nak (sebab tak decide sepenuhnya) "nakkkk!!!!!" Lepas aku cakap NAK tu kan berderet deret nak ikut sekali!!! Bayangkan satu soklan itu dah boleh buat aku pergi Langkawi hohoho.. Pasal reservation bilik utk stay, kereta kawan aku yang uruskan dorang usha2?sambil tanya pak cik google.. Col orang hotel.. Col orang kete... Dalam sejam jugak dorang uruskan hal tu makanya dengan itu hari sabtu gitu (5/9/2015) dapatlah saya ke langkawi... 6 orang pergi naik feri waktu pagi, dan dua orang lagi nih (termasuk saya) pergi waktu petang atas alasan ingin menemani cik zana kita ini yang ada meeting JPAM pada pagi tu (Zana jenis orang yang pentingkan kerja tahu) 


                       

Aku bertolak pukul 3pm sampai sana dalam pukul 4pm.. Before tu kawan2 aku yang pergi awal tu dah reserve kan rumah untuk kitorg stay satu malam.. Dan paling kuangasoon dorang dah pi shopim cokelat dah 😂. Nampak sangat tak sabo ye... Sampai2 sana, Wawa ngan  
Qila terus drive ke Pantai Chenang nak tengok sunset katanya... 

                                                   Mana sunset itu? menyorok

 
Eh mana pulak kau dapat hat ni

Cepat benar aku bedal topi 10 hinggit tu sebab bukan apa i nih jenis y suka verangan sikit.. I tgk orang ambik gambar tepi pantai tu macam cantik je pakai hat ngan shades so i rase nak buat lah camtu nak feeling2 i pergi vacation katanya.. I pulak jeles tgk si Anis ngan Qila pakai shades lawo2 pakai skirt maka i pom beli lah shades rm 20 (30 hinggit ai habis di pantai sajo u!!! Haha) 

        Hahhh kann feeling vacation gitu!!!
              T

Masa kat pantai chenang tu sambil2 tunggu sunset makanya iphone ku ini sudah menjadi mangsa....


       Tak cukup sekelas lagi
tudung maaroon tu kak Azhra
Yang depan sekali nih Nad
Yang tudung kale kuning emas tu Wawa 
Yang tudung kale hitam tu Erima
Spek atas kepala tu Qila
yang tersenyum tu Zana
Yang tengah Anis
yang tak nampak muka tu Caa 


       Si Anan tak abis2 ngn shades


      Sorang lagi Ekin
                                

Very happening lah these picture.. Sume muka heppi saje.. Tapi terkilan sebab sunset tak timbul2 sebab dilindungi awan tebal..last2 masa balik tu kan tengok sunset kat Kuala Perlis lawa... Haha.. Jauh sangat nak pi tengok sunset..

Memandangkan kitorang pegi dengan tak rancang percutian dengan betul so kami takdak pi tempat menarik just dua tempat sahaja..yang lain pi shopim maklumlah even duit pt baru masuk tapi nak masuk tempat menarik dengan bayaran yang mahal kami berpikir banyak kali jugak bak kata si Ekin ni percutian as a student tapi nanti kita pergi percutian as an engineer sumpahh gempakk dan boleh pi ke tempat tu aku tunggu taw kinn.. Bila aku jadi engineer nanti.. kalo ade promotion tiket murah aku nak pi!!!!

Esok tu lepas kempunan kawan2 aku pi mandi kolam kat apartment kitorang stay kat bawah tu.. Dorang punye excited tu kalah budak.Aku tak turun mandi sebab aku ase dah cukup besar dan aku tak perlu mandi air kolam melainkan bila aku ada anak nanti( tak sabar nak ada baby sebenarnya ni ) so pagi tu aku just membutakan mata dengan Zana dalam bilik (penat pergi kelas tak hilang lagi).Dekat nak kol 10am macam tu depa baru naik dan mulalah melawo.. 





         Hah kan dah lawo sume ni huhu

Kol 12 baru kitorang check out dari rumah tu and terus pi Idaman Suri.. Niat nak datang sini pom nak cari cokelat.. Masa pi idaman suri tu tak de cokelat pom 😔.. Aku tanya staff dia, kat kedai tu tak mo jual makanan dah and aku tak tanya pulak apa sebab dia.. So kat situ aku just belek2 set pinggan mangkuk je ni uihh kalo umi datang ni memang tak sah kalau tak beli kann.



Sebab tak puas hati kat situ takde cokelat, wawa terus bwak kitorang pi HiG yang dah macam supermarket yang besar dah rupe dia (dah 8 tahun tak datang sini banyak perubahan!!! HiG pom dah besaq dahhh!!) tak ambik gambar lah pulak masa kat situ (ape kes nak ambik gambar masa shopim??). So dapatlah den beli cekelat sikit ngan bagasi (ganti bagasi rosak masa banjir tempoh hari tu umi nak pi vacay nanti tak perlu beli dah ☺️).

Sebulan kemudian baru nak mengunyah

Shoping2,makan2,minum2,solat.. Dekat nak pukul 4pm trus pi jeti (tiket balik ke Kuala Perlis kol 5pm).. Sampai jeti.. Alang2 ada masa lagi.. Kitorang pi Dataran Lang

               Im feel so hot!!!!


   
Kalau ambik gambar time panas otomatik kepala jadi senget


Dah puas2 bergambar tu.. Tibelah masa untuk berangkat pulang!!! Sampai sana dalam pukul 6pm dan bila sampai..............

     Berphotoshot di Kuala Perlis pulak!!!

 *sapu peluh kat dahi biar tak dak peluh.. 
Ini merupakan first time pergi vacation tanpa guide orang dewasa *ahh tak kira aku tetap budak2 lagi even angka dah masuk 2+.... Huhu.. Hopefully next time ada vacation lagi....

          Bui bui!!



Comments

Popular Posts